هدف گذاری مجدد تبلیغات چیزی است که به شما امکان می دهد تبلیغات مشابه را در اینترنت مشاهده کنید. چگونه می توانیم از دیدن تبلیغات هدفمند خودداری کنیم؟ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. وقتی روی تبلیغی با یک کلمه کلیدی خاص کلیک می کنید، تبلیغات دیگری با همان کلمه کلیدی ظاهر می شوند. و هیچ راه فراری نخواهید داشت. این روش به اصطلاح تبلیغاتی عامل اصلی نمایش تبلیغات شماست. در ادامه دلیل نمایش مجدد تبلیغات را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید، هنگامی که برای اولین بار تبلیغی را مشاهده کردید، فرض کنید که یک تبلیغ فروش بازی ویدیویی در یک سایت است و روی آن کلیک کنید تا برای جزئیات بیشتر به وب سایت آنها بروید. به احتمال زیاد شما بار اول تصمیم به خرید نداشتید و از آن صفحه خارج شدید. موضوع این است که بعد از آن، تمام تبلیغاتی که برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه هستند. به این نوع کمپین در فارسی ریتارگتینگ می گویند، هدف گذاری مجدد چیست؟ هدف گذاری مجدد یک روش تبلیغاتی است که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند.جهش زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهیدبه عنوان مثال، هدف تبلیغکننده فروش یک بازی به شما است و زمانی که از وبسایت بازدید میکنید اما خریدی انجام نمیدهید، تبلیغکننده شما را یک بالقوه برای تبدیل شدن به یک مشتری واقعی میداند. گوگل ادوردز و فیسبوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (ترمیمی) استفاده میکنند. به این ترتیب وقتی روی وب سایتی که بازدید می کنید کلیک می کنید، اطلاعات مرورگر شما در سرور سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا تبلیغات محصولات مورد نظر شما به شما نمایش داده شود. به همین دلیل است که احساس می کنید تبلیغات شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش هر محصول یا آگهی انتخاب میکند تا آگهی فقط برای این دسته از افراد نمایش داده شود. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میخواهد بازی ویدیویی خود را برای افراد 15 تا 25 ساله که موضوعات بازی را دنبال میکنند، عرضه کند.نمایش داده شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، لزوماً با آنچه قبلاً دیده اید مطابقت ندارددر تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی مانند گوگل و فیس بوک از تاریخچه جستجو و کوکی های شما استفاده می کنند تا تبلیغاتی را به شما نشان دهند که با ویژگی های شما مطابقت دارد. آیا هدفمند هستند، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ رزومه های می توانند نرخ تبدیل بالاتری از بازدیدکننده به مشتری داشته باشند.بسیاری از مردم این نوع تبلیغات را آزاردهنده می دانند و دیگران آن را آزاردهنده می دانند. کاربران اینترنت این نوع تبلیغات را ترسناک یا آزاردهنده می دانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و گزارش های حضور و فعالیت شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات با هدف فراخوانی انجام می شود. به عنوان مثال، به شما یادآوری می کند که تصمیم به خرید یک بازی ویدیویی گرفته اید و شما را تشویق می کند که به وب سایتی که بازدید می کردید بازگردید و اقدام کنید. مانند خرید، از آنجایی که تصمیم به خرید محصول دارید یا به آن محصول علاقه مند هستید، به عنوان یک مشتری بالقوه در نظر گرفته می شوید که می تواند خرید کند و به یک مشتری واقعی تبدیل شود، بنابراین این نوع تبلیغات اغلب موثرتر از تبلیغات مشابه هستند.همین امر در مورد تبلیغات هدفمند نیز صدق می کند، زیرا از اطلاعات و سوابق شما استفاده می کند، ممکن است احساس کنید که آزار دهنده است یا حریم خصوصی شما را نقض می کند، چگونه با هدف گذاری مجدد تبلیغات مقابله کنیم؟ بهترین راه برای مقابله با چنین تبلیغاتی یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکیهای مرورگر شما ارائه میشود.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید بدانید که نام کاربری و رمز عبور ذخیره شده نیز قابل سرقت است و از سوی دیگر، بسیاری از وب سایت ها اجازه استفاده از کوکی ها را بدون اجازه نمی دهند. توجه داشته باشید که با این روش نمیتوانید همه تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کنید، اما میتوانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این سه مورد است، یعنی تاریخچه مرور، کوکی ها و کش. این ممکن است تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کند، اما لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعاتی مانند نامهای کاربری و رمزهای عبور ذخیرهشده نیز حذف خواهند شد. اطلاعات بیشتر را به اشتراک بگذارید همانطور که قبلا گفتیم شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند.با این حال، اگر میخواهید از تبلیغات هدفگیری مجدد رسانههای اجتماعی انصراف دهید، میتوانید بسیاری از فیلدهای ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3. از سرویس سوئیچینگ VPN یا IP استفاده کنید. VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغ کنندگان دشوار می کند. وقتی از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها دشوارتر می شود زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد، به این معنی که وب سایت ها نمی دانند به کدام IP تبلیغات را ارسال کنند. از مسدودکنندههای تبلیغاتی از مسدودکنندههای آگهی یا مسدودکنندههای تبلیغاتی که میتوانید نصب کنید، استفاده کنید. همانطور که برنامههای افزودنی مرورگر یا نرمافزارهای نصب شده روی رایانه شما سعی میکنند تبلیغات را برای شما مسدود کنند. اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها تمام تبلیغات را روی شما متمرکز کنند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. استفاده از مرورگرهای وب خصوصی برخی از مرورگرها هستند که ممکن است سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. به عنوان مثال، مرورگر Hero یکی از این مرورگرها است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که مرورگر گوگل کروم یک محصول گوگل است، می توانید تاریخچه مرور خود را از تبلیغات کپی کنیدهمچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا متن ناشناس در مرورگر استفاده کنید تا کوکی ها و سابقه مرور شما ذخیره نشود. استفاده از موتور جستجوی خصوصی گوگل محبوب ترین و پرطرفدارترین موتور جستجو در جهان است، اما به دلیل اینکه خدمات تبلیغاتی خود را در قالب گوگل ادز ارائه می دهد، از سابقه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند. با این حال، می توانید موتور جستجو را تغییر دهید و از یک موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد، DuckDuckGo است. امتناع از ذخیره کوکی ها در بسیاری از وب سایت های خارجی، پس از ورود به سیستم، پیامی را مشاهده خواهید کرد که ذخیره کوکی ها را تأیید می کند. در صورت امکان به اصلاح ادامه دهید و از پر کردن صفت و قید خودداری کنید. اگر می خواهید یک مرورگر سرگرم کننده و بدون تبلیغات مزاحم داشته باشید، می توانید از روش های ذکر شده استفاده کنید. با استفاده از ترفندهای بالا ذخیره کوکی ها و تاریخچه وبگردی برای وب سایت ها مشکل خواهد بود و به این ترتیب می توانید با امنیت بیشتری به مرور ادامه دهید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشدمنبع: سایت خوی
چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنم
.